Monday, December 14, 2009

Abdul Rahim @ Rahman Rahim


Abdul Rahim @ Rahman Rahim adalah adik lelaki aku. Aku kamceng dengan dia, banyak perkara yang kitaorang lakukan bersama. Aku boleh berbual dengan dia berjam-jam lamanya. Kerana banyak peristiwa yang kami kongsi bersama. Susah senang, suka duka, pahit maung kami sama-sama harungi. Beza umur kami hanya 2 tahun. Bermakna dia muda lagi la daripada aku.

Salah satu peristiwa yang tidak dapat aku lupakan ialah, kami pegi ke sekolah menaiki motosikal yang dibelikan oleh abah aku. Honda Rider 150cc. Orang muda sekarang mungkin tak berapa mengenali motosikal tersebut. Setiap pagi kami keluar rumah jam 6.45 pagi. Motosikal tersebut aku yang pandu sebab rahim xder lesen. Sampai satu selekoh yang kami gemari, aku akan koner baring dan di support oleh rahim yang membonceng dibelakang. "ok rahim, tengok ada keluar api tak dekat stand" rahim pun mengganguk "ada, ada" tiba tiba motor tersebut tergelincir, maka meniarap la kami di jalan raya tersebut. Habis koyak seluar sekolah rahim di bahagian lutut dan dia mengalami luka kecil, manakala saya tak apa-apa. Kami cepat-cepat bangun dan mengangkat motosikal. Di atas motor kami ketawa terbahak-bahak mengenang kejadian yang telah berlaku tadi.

Sejak hari itu aku dah tak berani koner baring sebab takut terbaring..



Moral : Berhati-hati dijalan raya.






4 comments:

  1. clap3x..tahniah blog baru..
    keep ur effort..=)..bile nak buat blog tajuk nurraimi wahid pulak??=P

    ReplyDelete
  2. Akan menyusul khas untuk nurraimi.. :)

    ReplyDelete